ETPÄHÄ ry:n purkautumiseen liittyvä vuosikokous 20.11.2024

18.11.2024

Etpähä ry:n selvitysmiehet kutsuvat koolle yhdistyksen kokouksen keskiviikkona  20.11.2024 klo 18:00 Kumppanuustalo Fellmannian kokoushuone Akvaarioon 1. kerros.  Kokouksessa esitellään yhdistyksen purkautumiseen liittyvä loppuselvitys.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:

Jukka-Pekka Jauhiainen
jp.jauhiainen@paijanne-leader.fi
+358 400 876 442

Kokouskutsu

Etpähä ry:n purkautumiseen liittyvät vuosikokoukset 2024

19.10.2024

Etpähä ry:n purkamisen valmisteluun liittyvät yhdistyksen kokoukset pidetään maanantaina 28.10.2024 klo 18:30 ja keskiviikkona 30.10.2024 klo 18:00.

Maanantain 28.10.2024 kokouksessa käsitellään sääntömääräisten asioiden lisäksi vuoden 2022 tilinpäätös.

Tiistain 30.10.2024 kokouksessa käsitelään sääntömääristen asioiden lisäksi vuoden 2023 tilinpäätös.

Kokous pidetään Päijänne-Leaderin Lahden toimistolla osoitteessa Mariankatu 8A 3. krs. Ilmoittautumiset sähköpostilla: jp.jauhiainen@paijanne-leader.fi tai puhelimitse 0400-876 442.

Esityslista 28.10.2024

Esityslista 30.10.2024

Lopullinen purkamisselvitys käsitellään alustavasti 14.11.2024 pidettävässä yhdistyksen kokouksessa.

Etpähä ry:n sääntömääräinen syyskokous 30.11.2022 klo 19:00

28.11.2022

Etpähä ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään 30.11.2022 klo 19:00 alkaen Hollolan nuorisoseurantalo Kukossa. (Tampereentie 124, 15880 Hollola).  Kokouksessa päätetään sääntömääräisten asioiden lisäksi yhdistyksen purkautumisesta. Yhdistyksen purkautumisesta päättäminen liittyy Etpähä ry:n ja Päijänne-Leader ry:n yhdistymiseen yhdeksi lähes koko Päijät-Hämeen maakunnan käsittäväksi Leader-toimintaryhmäksi. Yhdistyminen tapahtuu vuoden 2023 alussa.

Ilmoittautumiset kokoukseen sähköpostitse osoitteeseen etpaha@phnet.fi. Kokouksen esityslista / virallisen kokouskutsun löydät tämän linkin kautta.

Tulevan ohjelmakauden Leader-strategia jätetty maa- ja metsätalousministeriöön

23.6.2022

Etpähä ry:n ja Päijänne-Leader ry:n yhdessä valmistelema tulevan EU-ohjelmakauden Leader-strategia Hyvän Elämän Päijät-Häme on jätetty maa- ja metsätalousministeriöön 22.6.2022. Hyvän Elämän Päijät-Häme on uuden, alueeltaan laajemman Päijänne-Leader ry:n ensimmäinen paikallinen kehittämisstrategia. Uusi Leader-ryhmä syntyy EU ohjelmakauden 2023-2027 alussa, kun kaksi päijäthämäläistä Leader ryhmää Etpähä ry ja Päijänne-Leader ry yhdistyvät. Yhdistymisen jälkeen Päijänne-Leader ry:n toiminta kattaa Iittiä lukuun ottamatta koko Päijät-Hämeen maakunnan sekä Pertunmaan.

Strategian toteutukseen haettiin noin 9 miljoonan euron rahoitus.  Rahoitus koostuu Euroopan Maaseuturahaston rahoituksesta (80%) ja alueen kuntien rahoituksesta (20%).  Julkisen rahoituksen lisäksi strategian toteutukseen  on tarkoitus käyttää noin 4,1 miljoonaa euroa yksityistä rahaa. Yksityinen raha koostuu  rahoitettavien hankkeiden ja yritystukitoimenpiteiden yksityisestä rahoituksesta.  Alueen Leader-toimintaan myönnettävän kehittämisrahoituksen kokonaismäärä varmistunee vuoden 2022 lopussa tai vuoden 2023 alussa.

Leader-toiminnan lisäksi Päijänne-Leader edistää paikallislähtöistä kehittämistä toimimalla maakunnallisena kylien yhteenliittymänä, sekä Euroopan meri, kalatalous ja vesiviljelyrahaston kautta rahoitetun Sisä-Suomen Kalaleaderin hallinnoijana.

Lisätietoja strategiasta, strategian valmisteluprosessista ja toimintaryhmien yhdistymisestä antavat Päijänne-Leader ry:n toiminnanjohtaja Anu Taipale ja Etpähä ry:n toiminnanjohtaja Jukka-Pekka Jauhiainen

 

Etpähä ry:n sääntömääräinen vuosikokous torstaina 11.11.2021 klo 19:00

4.11.2021

Etpähä ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään torstaina 11.11.2021 klo 19:00 Kärkölässä. Kokouspaikkana toimii Villa Elina osoitteessa Marttialantie 107, 16540 Mertie.

Kokousmateriaali alla:

Kokouskutsu syyskokous 2021

Toimintasuunnitelma ja talousarvio 2022

Ilmoittautumiset kokoukseen tiistaihin 9.11.2021 klo 16:00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen etpaha(at)phnet.fi.

Katso tunniste poistuu – varmista pääsy Hyrrään suomi.fi -valtuutuksella

20.11.2020

Hyrrä-asiointipalvelu on siirtynyt Suomi.fi-valtuutuksen käyttöön vuonna 2020. Vanhat Katso -palvelussa tehdyt valtuutukset toimivat vuoden 2020 loppuun Suomi.fi-valtuutuksen rinnalla.

Suomi.fi -palveluun tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella, poliisin myöntämällä henkilökortilla tai Digi- ja väestötietoviraston myöntämällä toimikortilla. Palvelun käyttöönotto valtuuttamista varten vaihtelee jonkin verran organisaatiotyypin mukaan.

Tehdessänne Suomi.fi -valtuutusta nini selvittäkää samalla mihin muihin palveluihin haluatte käyttää tunnuksia nyt tai tulevaisuudessa (verotiedot, palkattu työvoima, tulorekisteri, tilitoimisto jne. ) ja hakekaa kaikki palvelut kerralla kohdassa ”valittavat palvelut”.

 

YRITYKSET JA YHDEN NIMENKIRJOITTAJAN YHDISTYKSET

Jos sinulla on yrityksesi asiointi- ja nimenkirjoitusoikeus kaupparekisterissä tai YTJ:ssä, voit itse asioida suoraan Hyrrä-asiointipalvelussa yrityksesi nimissä ilman erillisiä valtuutuksia. Jos haluat valtuuttaa hakemuksen tekijäksi sellaisen henkilön, jolla ei ole yrityksesi nimenkirjoitusoikeutta, tee valtuutukset Suomi.fi-palvelussa.

Ruokaviraston ohje valtuutuksen tekemiseen:

https://www.ruokavirasto.fi/tietoa-meista/asiointi/sahkoinen-asiointi/hyrra/suomi-fi-valtuutus/

Yhdistysten osalta Suomi.fi hakee tiedot PRH:n yhdistysrekisteristä. Henkilö, jolla on nimenkirjoitusoikeus ajan tasalla yhdistysrekisterissä, näkee Suomi.fi:ssä kohdassa ”Asioi yrityksen puolesta”, mitä organisaatioita hän voi edustaa.

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä PRH:een, jossa tarkistetaan, miten yksinedustusoikeus on yhdistykselle kirjattu. Kaikki yhden nimenkirjoittajan yhdistykset eivät välttämättä siirry automaattisesti suomi.fi -palveluun!!!

Yhdistykset, joilla nimenkirjoitukseen vaaditaan kaksi henkilöä: katsokaa alta ohjeet ja toimikaa nopeasti! Virkailijavaltuutus on ruuhkautunut, ja hakemus on hyvä tehdä ajoissa, jotta valtuutuksen saa tehtyä ennen vuoden loppua.

 

KAHDEN NIMENKIRJOITTAJAN YHDISTYKSET, SEKÄ KUNNAT, SÄÄTIÖT YM.

Yhdistykset, joilla on kaksi nimenkirjoittajaa sekä kunnat, kuntayhtymät, valtion virastot, seurakunnat, säätiöt ja ALV-yhtymät tarvitsevat  virkailijavaltuutuksen Suomi.fi-palvelun käyttöönottoon organisaatiolle.

  1. Selvitä ensin ”Ohjeet omaan hakemukseesi”. Muutamaan kysymykseen vastaamalla sivusto kertoo, mitä hakemukseen tarvitaan organisaatiosi osalta.
  2. Sen jälkeen tee hakemus valtuuden rekisteröimiseksi
    • täytä tiedot
    • tunnistaudu
    • tulosta hakemus ja hanki allekirjoitukset
    • skannaa ja liitä hakemus sekä muut pyydetyt liitteet palveluun
    • lähetä

Linkit ohjeiden hakemiseen ja hakemuksen tekoon:

https://www.suomi.fi/valtuudet/hakemuksella-valtuuttaminen

Kun hakemus on hyväksytty ja virkailijavaltuutus valmis, nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö voi organisaation puolesta valtuuttaa muita henkilöitä eri palveluiden, mm. Hyrrän käyttöön.

 

 

 

 

Etpähä ry:n sääntömääräinen syyskokous 25.11.2020 klo 19:00

20.11.2020

Etpähä ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään keskiviikkona 25.11.2020 klo 19:00 Villähteen nuorisoseurantalo Pyrylässä klo 19:00 alkaen.

Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat:

  • Vuoden 2021 toimintasuunnitelman ja talousarvion hyväksyminen
  • Liittymis- ja jäsenmaksun suuruudesta päättäminen
  • Yhdistyksen kokousten koollekutsumisesta päättäminen
  • hallituksen jäsenten ja heidän henkilökohtaisten varajäsenten nimeäminen erovuoroisten tilalle ja
  • tilintarkastajan ja varatilintarkastajan nimeäminen vuodelle 2021

Kokousmateriaali: 

Syyskokouksen kokouskutsu 2020

Hallituksen esitys toimintasuunnitelmaksi ja talousarvioksi vuodelle 2021

Ilmoittautumiset kokoukseen etukäteen yhdistyksen sähköpostiosoitteeseen  etpaha (at) phnet.fi .

Ohjeita maaseudun yritys- ja hankerahoitukseen koronavirusepidemian ja poikkeustilanteen aikana

19.3.2020

Käynnissä olevat yleishyödylliset kehittämis- ja investointihankkeet

Mikäli käynnissä olevaan kehittämishankkeeseen liittyy koronavirusepidemian takia peruuntuvia tai siirtyviä matkoja , on kulujen korvaamista aina ensin tiedusteltava lentoyhtiöiden, matkatoimistojen tai muiden palveluntarjoajien ja vakuutusyhtiöiden kautta.  Koronaviruksen takia peruttujen matkojen ja tapahtumien kulut ovat kuitenkin tukikelpoisia kustannuksia , mikäli ne jäävät hankehakijan lopullisiksi kuluiksi ja kohdentuvat hankkeelle.

Jos hankkeiden toteutusaika on päättymässä,   eikä hanketta voida koronaviruksen aiheuttamien rajoitusten vuoksi saattaa loppuun , voidaan hankkeelle hakea jatkoaikaa. Jatkoaikaa voidaan myöntää maksimissaan kaksi kertaa enintään vuodeksi kerrallaan.  Jatkoaika haetaan sähköisessä HYRRÄ -järjestelmässä. Huomioittehan, että jatkoaikaa on haettava hankkeen toteutusajan aikana.

Yritysrahoitus

Käynnissä oleville yritystukitoimenpiteille voidaan myöntää jatkoaikaa voimassa olevien säädösten mukaisesti poikkeustilan perusteella.

Maaseudun yritysrahoitus ei ole luonteeltaan kriisirahoitusta, jolla voitaisiin suoraan vastata koronavirusepidemian aiheuttamien vaikeuksien ratkaisemiseksi.  Yritysrahoitusta voidaan kuitenkin hakea poikkeustilanteessa normaaliin tapaan sekä Leader -ryhmistä, että ELY-keskuksesta.

Lisätietoja muusta rahoituksesta:

Työ- ja elinkeinoministeriöllä on työvälineitä yritysten kehittämiseksi. Lisätietoa 17.3.2020 tiedotteessa:

Finnveralla mahdollisuus kasvattaa pk yritysten rahoitusta merkittävästi – asiakastyöhön varataan lisäresursseja

Business Finlandilta uusi rahoitus yrityksille koronaviruksen aiheuttamien vaikeuksien ratkaisemiseksi.

Business Finlandin liiketoiminnan kehitysrahoitusta ei voida myöntää häiriötilanteissa, jos kyseessä on suuri yritys, toiminimi, julkinen tai voittoa tavoittelematon organisaatio, säätiö, yhdistys tai ahvenanmaalainen yritys.

Koronaviruksen aiheuttamat muutokset toiminnasssa

19.3.2020

Toimiston aukiolo ja yhteydenotot.

Koronaviruksen aiheuttamista muutoksista huolimatta Leader -ryhmän toimintaa pyritään jatkamaan mahdollisimman normaalisti.  Etpähä ry:n toimisto on avoinna vain sopimuksen mukaisesti.  Kaikki asiakas- ja yhteistyö, sekä yritys- ja hankerahoitukseen liittyvät tapaamisen pyritään järjesteämään ensisijaisesti puhelimitse ja / tai tietokoneen etäyhteydellä (Skype tai Microsoft Teams).

Vireillä olevien rahoitushakemusten käsittely

Hankkeet ja yritystuet, jotka ovat tulleet vireille ennen 01.03.2020 pyritään käsittelemään alkuperäisen aikataulun mukaisesti maalis-huhtikuussa. Joitakin viivästyksiä saattaa tulla käsittelyaikoihin.

Toukokuun lopussa päättyvän valintakierroksen aikana saapuvien hankemusten päätöksenteko pyritään hoitamaan elokuun loppuun mennessä. Mikäli valintakierroksen päättymispäivämäärään tulee muutoksia viestimme asiasta erikseen.

Päätöksenteko ja sääntömääräisen kevätkokouksen siirtäminen

Luottamushenkilöiden kokoukset pidetään koronavirusrajoitteiden voimassa ollessa etäyhteydellä ja / tai sähköpostikokouksina.

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous siirtyy maaliskuusta myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan. Tiedotamme sääntömääräisen kevätkokouksen kokousajasta yhdistyksen Facebook -sivuilla, Internetsivuilla,s ekä  jäsenistölle postitse lähetettävällä  kokouskutsulla vähintään viikkoa ennen kokouspäivää.

Etpähä ry:n sääntömääräinen syyskokous 28.11.2019

21.11.2019

Etpähä ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään Hollolan nuorisoseurantalo Kukossa Torstaina 28.11.2019 klo 19:00 alkaen. Vuosikokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Ilmoittautumiset keskviikkoon 27.11.2019 klo 16:00 menessä sähköpostitse osoitteeseen etpaha (at) phnet.fi.

Kokouskutsu ja hallituksen esitys vuoden  2020 toimintasuunnitelmaksi ja talousarvioksi liitteenä.

Etpähä Ry

Mariankatu 8 A 3. krs
(Pro Agrian toimiston yhteydessä)
15110 Lahti

Telefax: 020 747 3091
etpaha (at) phnet.fi